چگونه به مطالعه فیزیک بپردازیم

توسط سویل چاپمن

این سند از چاپ یک جزوه در سال 1955 منتشر شده توسط انتشارات آدیسون وسلی ، شرکت کمبریج 42 ، ماساژ حق چاپ 1949 ، اسکن و تصحیح شد.
متن “تغییر یافته یا ویرایش نشده است” تغییر یافته یا ویرایش نشده است. این محصولی از دوران خود است که درست پس از جنگ جهانی دوم نوشته شده است. به فیزیکدانان و دانشجویان فیزیک “او” که ناشی از انگیزه جنسی نیست ، می گویند ، بلکه بازتاب این واقعیت آشکار است که در آن دوره از تاریخ تقریباً همه فیزیکدانان و بزرگان رشته فیزیک مرد بودند.

کنکور اسان است امیر مسعودی دنباله دو دوره فیزیک دانش آموزان تازه وارد در دانشگاه ها یک دوره غیر حساب شده بود که توسط دانشجویان پیش پزشکی ، پیش دندانپزشکی و پیش داروسازی انجام می شد. رشته های فیزیک و مهندسی معمولاً (اما نه همیشه) دوره اول موازی با حسابگرای محور را می گذراندند. در اکثر مدارس نیاز علمی همه دانش آموزان “سال علوم آزمایشگاهی” بود که از یکی از علوم طبیعی انتخاب می شد: شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی ، زمین شناسی یا نجوم. این دانشجویان غیر علمی همان دوره مقدماتی را که رشته های علوم در آن شرکت کرده اند ، طی کردند و هیچ دوره “ویژه” برای غیر دانشمندان وجود نداشت.

با وجود سن این سند ، توصیه های آن برای مطالعه موثر فیزیک حتی امروز نیز مناسب است ، خصوصاً برای دانشجویانی که واقعاً می خواهند موضوع را یاد بگیرند. مثال های مسئله ، با استفاده از واحدهای انگلیسی ، بدون تغییر مانده اند. مراجعه به هزینه های شهریه و قیمت کتاب های درسی یادآور میزان تورم از آن زمان تاکنون است.

فصل 10 و بخشی از فصل 9 از این نسخه HTML حذف شده است. فقط گزیده ای از فصول 1 و 2 درج شده است.

پاورقی ها پیوند دارند. برای بازگشت از پاورقی به جایی که در متن خالی شده اید ، روی نماد شورون کلیک کنید:

ویراستار تعدادی از پاورقی های توضیحی و تکمیلی ، به صورت مجزا ، با اسناد اولیه DES اضافه کرده است.

دانشگاه دونالد ا. سیمانک لاک هاون
ژانویه 1996.

فهرست
فصل 1. چرا به کالج بروید؟ [گزیده ها]
فصل 2. چرا فیزیک را مطالعه می کنیم؟ [گزیده ها]
فصل 3. پیشنهادات مطالعه عمومی
فصل 4. نحوه یادداشت ها
فصل 5. نحوه کار با مشکلات
فصل 6. ریاضیات در فیزیک
فصل 7. آزمایشگاه
فصل 8. مطالعه برای امتحانات
فصل 9. امتحانات [امتحانات شفاهی]
فصل 10. علم و جامعه [حذف]
پیش نمایش
اگرچه هدف اصلی آموزش ، آموزش افراد برای تفکر واضح در مورد مشکلات زندگی است ، اما ظاهراً اکثر دانشجویان کالج در مورد یافتن بهترین روش ها برای انجام فعالیت اصلی خود – مطالعه ، فکر کافی نمی کنند. بدیهی است که نوازندگان ، ورزشکاران و یا حتی نوازندگان پل خوب تکنیکهای متناسب با فعالیت خود را توسعه می دهند. و ، همانطور که بدیهی است ، یک روش مناسب برای مطالعه مؤثر ضروری است. هدف از این کتاب جلب توجه روش های اولیه دانش آموزان رشته فیزیک برای مطالعه موثر فیزیک است.
نگرش ذهنی مناسب نسبت به مطالبی که باید مورد مطالعه قرار گیرد ، نیاز اصلی است. شما باید صادقانه بخواهید یاد بگیرید. مگر اینکه در نهایت متقاعد شوید که می خواهید یک کار خوب را در کار فیزیک خود انجام دهید ، این کتابچه راهنمای کاربر خیلی خوب نخواهد بود. متأسفانه قطعنامه ها به تنهایی کمکی نمی کنند. یادگیری فیزیک کار را می گیرد. این راهنما نشان می دهد که چگونه شما می توانید به طور مؤثر کار کنید ، اما نمی تواند از کوتاه مدت به شما بگوید زیرا هیچ کدام وجود ندارد. هر پیشنهادی که در اینجا آمده است برای کسی مفید بوده است – واقعیتی که توسط اظهار نظر دانش آموزان در مورد نسخه قبلی این کتاب تأیید شده است. برخی از ایده ها به طور متقابل متناقض هستند زیرا همه دانش آموزان به طور مؤثر با یک روش مطالعه نمی کنند. طرح های مختلف را امتحان کنید و سپس سیستمی یا مطالعه ای را تهیه کنید که مناسب شما باشد.

دانشجویی که پیش نویس خبری این مطالب را خواند ، گفت: هرکسی که تمام پیشنهادات موجود در آن را دنبال کند ، حتماً می تواند در رشته فیزیک دریافت کند ، اما از این که تمام وقت خود را صرف فیزیک کرده است ، تمام دوره های دیگر را شکست خواهد داد! مطمئناً این تصمیم بر عهده شماست که چه بخشی از وقت خود را باید به فیزیک اختصاص دهید. این یک واقعیت است که شما می توانید یاد بگیرید که از آن زمان کارآمد استفاده کنید.

چندین کتاب کامل در مورد نحوه مطالعه وجود دارد ، اما بیشتر آنها تمایل دارند که کاملاً عمومی باشند. [1] در این راهنما سعی شده است که نمونه های خاص و بی شماری ارائه شود ، و خلاصه ای از ایده های اصلی نیز گنجانده شده است …

SEVILLE CHAPMAN
دانشگاه استنفورد ، کالیفرنیا ،
اوت 1946

فصل اول: چرا به جمع می برید؟

تجربه نشان داده است افرادی که آموزش آنها توانایی تفکر واضح را ایجاد کرده است و مطالعات آنها در چندین زمینه مختلف از جمله علوم فیزیکی یا بیولوژیکی ، علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز به آنها نگرش لیبرال ، تحمل و درک درستی نسبت به زندگی داده است. قادر به سهم قابل توجهی در رفاه بشر نسبت به افراد بدون آن آموزش هستند. اگر شما زبان کمتری را ترجیح می دهید ، ممکن است بگویید افرادی که دارای صلاحیت های ذکر شده هستند بهترین شهروندان را تشکیل می دهند. علاوه بر این ، به دلیل وسعت پیشینه خود ، چنین افرادی می توانند زندگی کامل و غنی را پشت سر بگذارند و از انواع بسیاری از چیزها لذت ببرند. به معنای ماتریالیستی ، چنین افرادی احتمالاً می توانند توانمند باشند و از این رو شایسته این هستند که مواضع مسوولانه (و پردرآمد) داشته باشند.

این حرفه ها نه تنها به آموزش فنی خاص ، بلکه به مدارا و توانایی تفکر واضح نیاز دارند. کالج یا دانشگاه مکانی ایده آل برای به دست آوردن چنین آموزش هایی است …

شخصیت خوب از بسیاری از خصوصیات ارزشمند ، از جمله خود انضباط ، قابلیت اطمینان ، صداقت ، تحمل و توانایی همراهی با افراد دیگر تشکیل شده است. این باید یک هدف اصلی دانشجویان باشد تا این خصوصیات را توسعه دهد. فرصت های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: به عنوان مثال ، مطالعه حتی در صورت عدم وجود چشم انداز کنکور ، انجام یک کار تمیز و کامل در آزمایشگاه بدون ، به عنوان مثال خواندن مقیاس به گونه ای که به نفع نتیجه باشد. توافق با ارزش “واقعی” یا کتابچه ؛ و یادگیری همراهی با هموطنان با روشی دلپذیر ، دوستانه و مشارکتی.

به عنوان یک بررسی از توانایی او ، یک دانشجوی جدی فکر دوره های مختلفی را در چندین بخش مختلف طی می کند تا دریابد که در چه زمینه ای می تواند بهترین کارها را انجام دهد. این کاملاً متفاوت از پیدا کردن جایی است که او می تواند بهترین نمرات را کسب کند …

فصل 2: ​​چرا فیزیک مطالعه؟
فیزیک علوم پایه فیزیکی است. این کار به مواردی مانند مکانیک (نیروی ، انرژی ، حرکت) ، صدا ، گرما ، نور ، برق و ساختار اتمی می پردازد. در فیزیک کالج ما به آن چه که هست ، نگرانیم بلکه به این دلیل است که چرا چنین است. در حقیقت ، فیزیک به عنوان علم “چرا چیزها کار می کنند” توصیف شده است. این مطالعه عمدتاً توسط سه گروه مورد بررسی قرار می گیرد: (1) دانشجویان رشته پزشکی: (2) دانشجویان مهندسی ، فیزیک و علوم دیگر. و (3) کسانی که به دلیل ارزش فرهنگی آن مطالعه می کنند.
… با این حال ، همه دانشجویان حرفه ای باید تحت تأثیر این واقعیت قرار گیرند که دانش فنی آنها به سرعت از تاریخ خارج می شود ، نه به این دلیل که اشتباه است بلکه به این دلیل که روش ها و تکنیک های جدید و بهتری توسعه یافته اند … در طول زندگی کاری شاید برای سالها ، شما باید چیزهای بیشتری را بعد از ترک دانشگاه از گذشته یاد بگیرید. بنابراین ، به عنوان یک مقطع کارشناسی ، حتما یاد بگیرید که چگونه خودتان بیاموزید.

… همانطور که آشکار است که هر کسی می تواند تمام واقعیت های فیزیک را فقط با مراجعه به کتابخانه عمومی پیدا کند ، [دانشجو] به سختی مجهز است اگر فقط حقایق را بداند. اگر او اصول را بشناسد ، تا حدودی بهتر است اما به احتمال زیاد برای کارفرمای ارزش زیادی ندارد ، که می تواند خود را با کمی مطالعه اصول یاد بگیرد. روش ها و تکنیک ها به همان اندازه مهم هستند و فقط با تمرین در مورد مشکلات معمولی می توان به دست آورد …

در نتیجه ، واضح است که هدف واقعی از گرفتن فیزیک سال اول ، “بدست آوردن” حقایق و اصول نیست ، اگرچه این موارد ضروری است ، بلکه آموزش تفکر فرد از طریق تمرین بر روی مشکلات ساده است تا بعداً مشکلات و موقعیتهای دشوار تری ایجاد شود. به طور مؤثر نزدیک شد به همین دلیل سؤالات بحث ، مشکلات مربوط به مشق شب و تمرین در مورد مشکلات مشابه جنبه های بسیار مهمی از فیزیک سال اول برای مرد حرفه ای است. دانشجویی که فراتر از فیزیک سال اول است اگر به طور مداوم از خود سؤالات زیر راجع به هر واقعیت یا نظریه جدید سؤال کند ، در مسیر درست باقی خواهد ماند:

واقعیت دقیقا چیست؟ (مبهم نباشید.)
چرا چنین است؟ (خیلی مهم.)
چگونه آن را با ایده های دیگر در فیزیک گره می زند؟
یک مشکل معمولی در مورد آن چیست؟
آیا من فقط آن را درک می کنم ، یا می دانم با آن چه کار کنم؟ (بهتر است با امتحان کردن.)
اهمیت آن هنگام کشف چگونه بود و کشف آن چه تأثیری در پیشرفت فیزیک داشت؟
در رابطه با آنچه اکنون اهمیت دارد؟ چرا؟
دانش آموز پس از پرسیدن این سؤالات ، باید پاسخ های دقیقی را تدوین کند. احتمالاً این کار دشوارتر از پیش بینی شده است اما این یک مرحله بسیار با ارزش از آموزش حرفه ای است …
بنابراین ، با بیان اینکه دلایلی برای مطالعه فیزیک وجود دارد ، ممکن است ما به مشکل ما در مورد چگونگی مطالعه مؤثر آن بپردازیم. در فیزیک ، شاید بیش از هر موضوع دیگری ، لازم است که توانایی تجزیه و تحلیل مشکلات ، استدلال منطقی و تمایز بین مواد مهم و نامربوط ایجاد شود. در نتیجه ، تلاش برای حفظ کردن فیزیک عملاً بی ارزش است. برای اکثر دانش آموزان فیزیک مفاهیم جدید زیادی را شامل می شود. برای تسلط بر مواد ، کار لازم است ، و این به زمان نیاز دارد. اگرچه باید تصمیم بگیرید که چقدر می توانید به فیزیک اختصاص دهید ، امیدواریم که از این بحث به اندازه کافی یاد بگیرید تا بتوانید یک سیستم خوب مطالعه کنید. باید بدانید که یک دانشگاه نمی تواند شما را آموزش دهد. شما باید این کار را برای خودتان انجام دهید ، اگرچه کالج یا دانشگاه مکانی است که احتمالاً می توانید با کارآمدتر تحصیل کنید.

احتمالاً قبلاً بسیاری از این ایده ها را شنیده اید. برخی از آنها برای هر دوره اعمال می شود ، برخی به طور خاص مربوط به فیزیک هستند. اگرچه همه ایده ها برای فرد معین جذاب نخواهد بود ، اما هر پیشنهادی که در اینجا ظاهر می شود برای بعضی از دانش آموزان دارای اهمیت بوده است. آنها را امتحان کنید. آنها ممکن است به شما کمک کنند.