هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

هدرز مهم منیفولد چه تفاوتی دارد؟ بایستی بگوییم هدرز در واقع یک منیفولد (چند راهه) خروجی بازنگری شده میباشد که بر مبنا اصول علم مکانیک سیالات شکل گرفته و به نحو دقیقی ساخته شده است. هدرز برای هر یک از سیلندرها یک خروجی جدا از هم داراست که فورا آنگاه از اشتعال در سیلندر گازهای حاصل از اشتعال به سادگی و مهم کمترین مقاومت از سیلندر بیرون میشود. یک عدد از این تاثیرات زمانیست که فشار و مقدار برهه زمانی پره های توربو کاهش می یابد به عبارت دیگر ،توربو پیروی منظمی از گاز خروجی سیلندر ندارد. البته درصورتیکه کماکان قصد ارتقا صدای خروجی از اگزوز را دارید علاوه بر خرید هدرز میتوانید کیت اگزوز نیز تهیه و تنظیم کنید و به روی خودروی خود کارگزاشتن کنید. به صورت کلی می قدرت گفت که در صورتی که به دنبال افزایش توان پیشرانه حیاتی اندکی تغییر و تحول صدا میباشند ، هدرز به تیتر یکی از از بهترین توصیه می باشد که می توانید تهیه و تنظیم کنید . تغییر صدا در هدرز چگونه می باشد ؟ برخی از اشخاص به دنبال تغییر‌و تحول صدا در اگزوز هستند که هدرز در این آیتم تغییر و تحول بسیار نا چیز تولید می نماید . همینطور باید گفت که بخش اعظمی از اشخاص هستند که به دنبال شیوهای برای ساخت صدا از اگزوز خودروی خویش هستند؛ بهترین راهحل به جهت این اشخاص را می توان استفاده از هدرز در حیث گرفت، ولی می بایست گفت Headers نمیتواند صدای چندان بلندی ساخت کند، ولی به عبارتی صدای تولیدی و قلیل را می توان یکصدای خوشایند در حیث گرفت که نزد رانندگان بهویژه جوانان از اساسی ویژهای برخوردار است. این دو قطعه از لحاظ کالا و ساختاری حساس یکدیگر تفاوت دارند، میتوان گفت در هدرز به جهت هر سیلندر یک خروجی در نظر گرفتهشده که پس از اشتعال و بالا داخل شدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی اهمیت کمترین مقاومت از اگزوز ماشین خارج میشوند و پروسهی انجام این اتفاق اهمیت Headers و در مقایسه با مانیفولد، زیاد پرسرعت و آسانتر می باشد و این موضوع خود می تواند بر خنکسازی موتور نیز تاثیر داشته باشد. 1. سبب مصرف سوخت عمده و ساخت CO بخش اعظم و همینطور بالا رفتن دمای گازهای خروجی می شود. در همین اتومبیل ها اهمیت پیچیدگی اکثر مجهز به آپشن کروز در دست گرفتن هستند اما عملکرد مکانیزم دریچه گاز آن ها مستقیما به پدال متصل می باشد و همین اتصال الکترونیکی وجود ندارد بلکه مکانیکی و از نوع اهرم بندی و یا این که سیمی می باشد . فشار بازگشتی وقتی صورت می دهد که هنگام خروج دود ناشی از احتراق، فشار داخل لولههای هدرز عمده از فشار در باطن سیلندر باشد ، فشار بازگشتی ناشی از خطا در طراحی و ادغام لولههاست. حتمی به ذکر هست به جهت دسته بندی هدرزها،شرکت های سازنده آن ها را به شکل ترکیب عددی معرفی می نمایند که بسته به رخ ظاهری آنها نامگذاری می شوند. پژو پارس از سال ۱۳۷۹ حساس کمترین دگرگون سازی ظاهری روی خط تولید ایران خودرو حضور دارد و در درحال حاضر حاضر اصلی تیپهای نسبتا متنوعی هست که بسته به نوع تیپ، ارزش هر کدام متفاوت خواهد بود. تنوع هدرز ها از حیث ظاهری چنانچه بیش از تنوع موتور های احتراقی ساخته شده تا به امروز نباشد ، کاهش نمی باشد . بهترین دسته آلیاژ است و آنگاه از اون مدل ها استیل و خواسته از 4 به 2 به این معنی که در موتور 4 سیلندر لوله های خروجی در آغاز دو به دو متناظر بوده و به نیز وصل می شود . گزینه دوم مربوط به اتومبیل های توربوشارژر میشود.نیروی محرک پره های توربو در خودروهایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند توسط دود خروجی از سیلندر تامین می شود.این افزایش ناگهانی فشار و تراکم گاز خروجی، سبب ساز اعمال نیروی بسیار به پرههای توربین شده و می تواند به قسمت های روغنکاری و شفت توربو صدمه هدرز tu5 دست دوم بزند . لوله به کار برده شده در هدرز نباید بسیار تبارک یا این که زیاد کوچک باشه می بایست بسته به میزان فشار خروجی دود از سیلندر باشه و دارای ترین نصیب هدرز نیز قسمتیه که لوله های هدرز یک عدد می شود. همانطور که مشخص است چنین چرخهای بایستی سرعت بالایی داشته باشد تا گازهای حاصل از احتراق به سرعت از سیلندر خارج شود. همانطور که از موتورسیکلتهای اسپرت برمیآید، CB650R جذابیت خاصی دارد. یکسری کمپانی خارجی در ایجاد هدرز کار دارا‌هستند و همانطور که گفتیم چندین کمپانی ایرانی هم هدرز را ساخت میکنند. در یک تعریف‌و‌تمجید کلی میتوان هدرز را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همینطور تقویت موتور در حیث گرفت که در هنگامی که قیمت خودرو بالا می رود و اشخاص توانایی خرید یک خودرو پرقدرت و حیاتی کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار می گیرد و آن را بر بر روی اتومبیل کارگزاری مینمایند که نصب همین قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در اتومبیل نیز میشود. ولی برای بهبود همین چرخه از “هدرز” به کار گیری میکنند. از طرفی تیراژ ساخت بعضا از موتورها بقدری فراوان است که شرکت ها زیرمجموعه کمپانی خودروساز مادر، باید از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزانه هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال نمایند در حالی که تولید هدرز اهمیت این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این امر مراحل پیچیده ایجاد و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار استفاده بسیار از اتومبیل آلات CNC گرانقیمت و در غایت جوشکاری تیگ (آرگون) تخصصی بوسیله جوشکاران حرفه ایی آن است. اندازهی لولهای که در تولید هدرز به کارگیری شده هست بایستی مسلما استاندارد باشد و نباید بیش از حد کوچک یا پهناور باشد.