تعریف بازاریابی

نکته مهم در بازاریابی موفق یافتن استراتژی مناسب بازاریابی – از جمله پیام ، زمان و روش ارتباط شما – برای دستیابی و تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان است.

تعریف بازاریابی
بازاریابی فرایند آموزش به مصرف کنندگان است که چرا آنها باید محصول یا خدمات شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند و نوعی ارتباط اقناعی است. این است که از هر فرآیند مربوط به انتقال یک محصول یا خدمات از کسب و کار شما به مصرف کننده ساخته شده است. بازاریابی شامل ایجاد مفهوم محصول یا خدمات ، شناسایی افرادی که احتمالاً آن را خریداری می کنند ، تبلیغ می کند و انتقال آن از طریق کانال های فروش مناسب است. سه هدف اصلی بازاریابی وجود دارد:

جلب توجه بازار هدف شما
ترغیب یک مصرف کننده برای خرید محصول شما
ارائه یک اقدام خاص و کم خطر برای مشتری که انجام آن آسان است

اگر هدف تجارت شما فروش محصولات یا خدمات بیشتر است ، بازاریابی همان چیزی است که به شما در دستیابی به آن هدف کمک می کند. هر چیزی که شما برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از روشی استفاده کنید که آنها را در خرید محصولات یا خدمات شما ترغیب کند ، بازاریابی از جمله تبلیغات ، رسانه های اجتماعی ، کوپن ، فروش و حتی نحوه نمایش محصولات است.

چهار مرحله بازاریابی
شرکتها باید برای اطمینان از آماده بودن محصولات یا خدمات خود ، مراحل مختلفی از بازاریابی را طی کنند.

ایده: بازاریابی زمانی شروع می شود که ایده ای را برای یک محصول یا خدمات بسازید. قبل از راه اندازی یک محصول یا خدمات ، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می فروشید ، چه تعداد گزینه در دسترس است و نحوه بسته بندی و ارائه آن به مصرف کنندگان.
تحقیق و آزمایش: قبل از اینکه بتوانید ایده خود را عمومی کنید ، باید تحقیقات و آزمایش بازاریابی را انجام دهید. بخش های بازاریابی معمولاً مفاهیم جدید محصولات را با گروه های متمرکز و نظرسنجی ها آزمایش می کنند تا علاقه مصرف کننده را ارزیابی کنند ، ایده های محصول را تصفیه کنند و تعیین کنند که چه قیمتی را تعیین کنند. تحقیق در مورد رقبای شما می تواند به شما در تعیین قیمت بهینه و تولید ایده هایی برای قرار گرفتن نام تجاری در بازار موجود کمک کند.
تبلیغات: اطلاعاتی که شما در تحقیق خود جمع می کنید به شما در تعیین استراتژی بازاریابی و ایجاد کمپین تبلیغاتی کمک می کند. کمپین ها می توانند شامل اشکال مختلف رسانه ، رویدادها ، تبلیغات مستقیم ، مشارکتهای پرداخت شده ، روابط عمومی و موارد دیگر باشند. قبل از شروع یک تبلیغات تبلیغاتی ، معیارهای مشخصی را تعیین کنید که می توانید از آنها استفاده کنید تا میزان فعالیت تبلیغاتی تبلیغاتی را چگونه ارزیابی کنید.
فروش: تعیین کنید که در کجا و چگونه می خواهید به مشتریان بفروشید. به عنوان مثال شرکت های کالای مصرفی به عمده فروشان که بعد به خرده فروش ها می فروشند ، می فروشند. در بازار صنعتی روند خرید طولانی تر است و تصمیم گیرندگان بیشتری را درگیر می کند. شما ممکن است بصورت محلی ، ملی یا حتی بین المللی بفروشید و برخی از شرکت ها فقط محصولات یا خدمات خود را بصورت آنلاین می فروشند. کانال های توزیع و فروش شما روی کسانی که محصولات شما را خریداری می کنند ، هنگام خرید آنها و نحوه خرید آنها تأثیر می گذارد.

راهنمای دیداری برای بازاریابی
تعادل
مدل چهار بازاریابی بازاریابی
چهار مرحله بازاریابی نیز می تواند روی یک مدل بازاریابی محبوب دیگر معروف به چهار PS بازاریابی ترسیم شود. چهار Ps در این مدل محصول ، قیمت ، تبلیغات و مکان است.

محصول: رویه هایی که برای اطمینان از آماده بودن محصولات شما برای فروش ارائه می دهید. محصول (یا خدمات) شما باید شکافی را در بازار پر کند ، نیازهای مشتریان را برآورده کند و از رقابت خارج شود.
قیمت: هزینه خرید ، از جمله قیمت استیکر و همچنین میزان بازپرداختهای قابل اندازه گیری کمتری که مشتری باید هنگام خرید محصولات شما مایل به انجام آن باشد.
تبلیغات: اطلاعاتی که شما از طریق تبلیغات هدفمند به مصرف کنندگان می دهید تا در محصولات خود علاقه مند شوید. تبلیغات معمولاً یکی از دو هدف را دارند: تولید هدایت یا شروع خریدهای واقعی.
مکان: به نحوه فروش و فروش محصولات اشاره دارد. کلیه تصمیمات توزیع بخشی از فرایند کلی بازاریابی شما است.
انواع تبلیغات
تبلیغات بسیاری وجود دارد که می توانید برای ارتقاء مشاغل خود ، آموزش مشتریان در مورد محصولات خود و تولید فروش استفاده کنید. مبارزات چاپی ، رادیویی و تلویزیونی انواع تبلیغاتی هستند ، به طور مستقیم از طریق ایمیل ، ایمیل و بازاریابی اینترنتی. اگر وب سایتی دارید ، برای جستجو باید بهینه شود تا مشتریان بتوانند آن را از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo! و Bing پیدا کنند. خبرنامه ها ، انتشارات مطبوعاتی و مقالات نیز اشکال بازاریابی هستند که برای ضبط سرب و تولید فروش استفاده می شوند. برخی از شرکت ها همچنین از بازاریابی ارجاعی استفاده می کنند ، در جایی که مشتریان راضی برای افزایش تجارت به دیگران (اغلب برای پاداش) مراجعه می کنند.

ظهور بسترهای رسانه های اجتماعی اهمیت بازاریابی رسانه های اجتماعی را از جمله ارتباط با مشتریان در رسانه های اجتماعی با ترغیب آنها به دنبال مشاغل خود ، مشارکت با تأثیرگذار رسانه های اجتماعی از طریق قرار دادن محصول یا اسپانسرهای پرداختی و پرداخت هزینه تبلیغات در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، افزایش داده است. یا اینستاگرام. انواع تبلیغاتی که انتخاب می کنید به بودجه شما ، نوع تجارت و ترجیحات مشتریان ایده آل شما بستگی دارد.

مارکتین

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>